نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
14358
-
الف
+

«امیرحسین آرمان» بازیگر سریال «کلاه پهلوی» را بشناسید + تصاویر

در این گزارش با «امیرحسین آرمان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم2، «امیرحسین آرمان» بازیگر سینما و تلویزیون ایران در تاریخ 14 عقرب/آبان 1361 خورشیدی در تهران به دنیا آمد.

او در رشته طراحی دیکوراسیون داخلی ار دانشگاه فارغ شده و با وجود تخصصش در این بخش، تسلط بر زبان انگلیسی و آشنایی با علم روانشناسی، بازیگری را به‌عنوان حرفه اصلی خود انتخاب کرده است.

«امیرحسین آرمان» تمرین تیاتر را از سال 1378 خورشیدی در کرج آغاز کرد و در سال 1381 خورشیدی با اشتراک در کورس های آموزشی مرحوم «مصطفی اسكویی» بازيگری را آموخت.

ازدواج به سبک ایرانی

آرمان در سال 1383 خورشیدی با ایفای نقش در فلم «ازدواج به سبک ایرانی» ساخته «حسن فتحی» بطور حرفوی برای نخستین بار وارد عرصه سينما شد.

«یه حبه قند»، «برف روی شیروانی داغ»، «من مادر هستم»، «شیفت شب»،«آن ها»، «نهنگ عنبر2» و ... از جمله فلم های سینمایی است که وی در آن نقش‌آفرینی کرده است.

«امیرحسین آرمان» در سال 1383 خورشیدی برای نقش آفرینی در سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» انتخاب شد و بدین ترتیب اولین اثر تلویزیونی خود را که فلمبرداری آن 7 سال به طول انجامید، تجربه کرد.

وی در سال 1391 خورشیدی با سریال «کلاه پهلوی» به کارگردانی «سید ضیاءالدین دری» در نقش «امیر توکلی» را بازی می کند که نواختن ویلن را آموخته و با مطرب های سنتی یک گروه موسیقایی را تشکیل می دهد که همین مسئله موجب بروز اتفاق های جالب می شود.

امیرحسین آرمان در سریال زخم

او پس از نقش آفرینی در این سریال در سال 1392 خورشیدی در سریال های «سرزمین کهن»، «پیدا و پنهان» و «زخم» به ایفای نقش پرداخت.

آرمان در 1394 خورشیدی به عنوان کرکتر شهریار در سری سوم مجموعه تلویزیونی «کیمیا» ساخته «جواد افشار» خوش درخشید و به شهرت رسید.

بازی بسیار خوب وی در «کیمیا» باعث شد «حسین سهیلی زاده» کارگردان ایرانی، او را برای بازی در سریال «پریا» به‌ عنوان کرکتر مرکزی انتخاب کند.

آرمان در نوروز 1396 خورشیدی بار دیگر به عنوان کرکتر مرکزی یکی دیگر از سریال های سهیلی زاده به نام «مرز خوشبختی» به ایفای نقش پرداخت.

«امیرحسین آرمان» در سال روان نیز با «حسین سهیلی زاده» در سریال «مانکن» همکاری داشته و مخاطبان وی را در این سریال به عنوان کرکتر «کاوه صوفیان» می شناسند.

اما بازیگری یکی از حرفه های «امیرحسین آرمان» می باشد و علاقه او به موسیقی از طفولیت باعث شده که این روزها این موضوع تبدیل به یکی از جدی‌ترین دغدغه‌های هنری‌اش شود.

وی تاکنون پارچه هایی همچون «ترفند»، «هر شب»، «آتش عشق تو» و ... را منتشر شده است و این روزها سخت مصروف آماده کردن آلبومش است.

جوایز و افتخارات

● برنده دیپلوم نقش مکمل برای فلم «برف روی شیروانی 1390»

● نامزد بهترین قطعه پاپ با ترانه «خواستنی» در «جشن موسیقی ما_1396»

● نامزد دریافت تندیس حافظ بهترین بازیگر برای سریال «پریا 1396» در «جشن حافظ»

● نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد برای سریال «پریا 1396» برنامه «سین مثل سریال»

گفتنی است که سریال تلویزیونی «کلاه پهلوی» هم اکنون با بازی «امیرحسین آرمان» هرشب ساعت 20:00 به وقت تهران، ساعت 21:00 به وقت کابل و 21:30 شب به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر